Odavannak a vásárlók a drogériákért

2018.06.07. 20:33

Hazánkban nagyjából 700 vállalkozás végez illatszer-kiskereskedelmi tevékenységet, mintegy 8600 foglalkoztatottal. A piacot alapvetően három nagy üzletlánc uralja, így a többiek, vagyis a kisebb vállalkozások nehezebben jutnak piachoz. A három vezető cég a Drogerie Markt (DM), a Rossmann és a Müller. Ezek együttes árbevétele tavaly 280 milliárd forintra nőtt, a piac 80 százalékának lefedésével.

Az egy évvel korábbi eredményhez képest 30 milliárdos növekedés szinte csak a fenti három cégtől származik, s az idei évben a DM vélhetően először lépi át a 100 milliárd forintos árbevételt. A DM-nek az elmúlt gazdasági év végén 259 üzlete volt, ebből 44 bolt modernebb külsőt kapott, hat pedig új egységként nyílt meg. Idén a tervek szerint további 11 új üzletet nyitnak meg.

Közkedveltek a drogériák Magyarországon (képünk illusztráció)Forrás: AFP/2016 Getty Images/Jules Ameel

Átlagosan minden harmadik arcápolási és dekorkozmetikai terméket a DM-ben vásárol meg a magyar lakosság, a testápolási termékek közül pedig minden negyediket. A cég idén ünnepli 25. születésnapját Magyarországon, emellett nemrég újította meg a törzsvásárlói programját, és webáruházat is indított.

Magyarországon ugyancsak negyedszázados a Rossmann is, mely tavaly lépte át a 200 üzletes határt. A tízezres termékkínálata az interneten is elérhető, ahol 12 ezer forintos vásárlási összeg felett ingyen szállítják házhoz a megrendelt árukat.

A teljes cikk a Világgazdaság oldalán  olvasható el.

Ha tetszett a cikk, kattints a Tetszik gombra, és többé nem maradsz le a friss híreinkről!