Így törhet be a kínai piacra

2018.06.11. 20:03

Akármire nem vevő a kínai piac. De akinek összejön és hosszútávú kapcsolatokat épít ki, annak a piac méreténél fogva nagyon jövedelmező tud lenni a kereskedelem, mindenesetre előtte nem árt tájékozódni a keresletről és a kínálatról.

A ChinaCham Hungary és a Piac & Profit által közösen rendezett Kínai-Magyar Üzleti Fórumon szakemberek elemezték a magyar vállalatok kínai piacra történő bejutásának esélyeit - írja a Piacésprofit.hu.

Magyarország elsőként írta alá a 16+1 kereskedelmi együttműködési szándéknyilatkozatot és a régióban Magyarország a legfontosabb partner egy 10 milliárd dolláros kereskedelmi együttműködésben.

Ha már megkezdtük az előzetes tárgyalást érdeklődő üzleti partnerrel, először is érdemes javaslatot kérni tanácsadó cégtől vagy Magyarország kereskedelmi képviseleteinek munkatársaitól, hogy van-e kereslet a termékünkre, meghallgatni a javaslataikat, sőt lekérdezni cégadatokat.

Kínában nem csak a teljesen külföldi tulajdonban lévő vállalkozás alapítása lehet a megoldás. Nyithatunk képviseleti irodát, ez nem igényel jegyzett tőkét, de megkötése, hogy nem lehet önálló bevétele sem.

Kedvelt forma a vegyesvállalat, melyben a külföldi fél legfeljebb 49 százalékban lehet tulajdonos.

A kínai piacrajutás idő- és pénzigényes, de ha sikerül, igen jövedelmező lehet, hiszen nagy tételekben lehet szállítani. Alapszabály, hogy ha valakinek nincs annyi pénze, hogy megvegye az oda-visszaútra szóló repülőjegyet, akkor bele se fogjon a tapogatózásba a potenciális partnerek felé.

Nem lehet akármilyen áruval betörni a kínai piacra, de akinek sikerül, az nagy keresletre számíthatForrás: AFP/Sputnik/Iliya Pitalev

Kína helyett lehet Hongkongban is kezdeni, ami könnyebb, hiszen alig vannak vámok, nincs áfa, csak évi 16 százalékos adó. 2017-ben 2 milliárd dollárt tett ki Magyarország Hongkongba irányuló exportja. Hongkongi bázison később könnyebb lehet a terjeszkedés Kínába is.

A kínai etiketthez tartozik, hogy a névjegykártyát az ügyfél felé fordítva, két kézzel tartva kell átadni. Kínában nem szokás meghajolni, az Japánban szükséges, helyette a kézfogás az elfogadott üdvözlési mód. Megnyerő dolog tud lenni a kínai üzleti partner számára, ha megtanulunk pálcikával enni, ez itthon is begyakorolható.

A tisztelet, a türelem és az alkalomhoz illő öltözet elvárt Kínában.

A tolmács elengedhetetlen, de nem több, mint egy közvetítő, problémákat nem old meg, még a felkészült tolmács sem.

Az ajándékozás erősen ajánlott, de nem kell nagy ajándékokra gondolni. Érdemes az országunkra jellemző szuveníreket, esetünkben hungarikumokat vinni.

Kínába irányuló exportra innovatív vagy hiánypótló termékkel érdemes próbálkozni, olyan termékkel, amiről azt mondjuk, "na, ez Kínában még jó lesz," nem fogunk bejutni, ugyanis az egész világ a hatalmas kínai piacért versenyez, azaz sok a versenytársunk. Kézműves áruval viszont érvényesülhetünk például.

Kína egyes régiói 10-12 ezer kilométerre vannak tőlünk. Repülőgépen 3-10 napba, vonaton 16-25 napba, teherhajón 30-45 napba telik az áruszállítás ajtótól-ajtóig.

Az eredeti cikk részletes változatban itt olvasható el.

Ha tetszett a cikk, kattints a Tetszik gombra, és többé nem maradsz le a friss híreinkről!