Megmutatjuk, mitől lesz sikeres az online üzlet

2018.09.13. 20:15

Amennyiben egy online vállalkozás vezetője túl sok irányba próbál elmozdulni, előbb-utóbb irányt veszít. Az összpontosításnak, összetartásnak és összehangoltságnak (leegyszerűsítve fókusznak) a hiánya végső soron az üzlet kudarcát eredményezheti.

Tudjuk jól, az életben mennyire fontos az összpontosítás, a koncentráció és a figyelem arra, hogy a döntéseink és a lépéseink egy irányba mutassanak. De a munkában ezt már gyakran elveszítjük szem elől. Ennek eredménye az lesz, hogy az erőforrások megoszlanak, és az idő, az energia és a pénz nem lesz hatékonyan felhasználva. Ez megengedhetetlen egy e-kereskedelemmel foglalkozó új vállalkozás életében, hiszen a fejlődés elmaradását eredményezi.

Először is, szükség van egy általános stratégiára.

Az általános stratégia a vállalkozás átfogó képéből, legfőbb irányából, valamint meghatározott céljából áll össze. Ez nem változik meg évente többször, hanem csak akkor, ha a piacváltás miatt újrapozícionálásra van szükség.

Másodszor, az online fogyasztó számára sok lehetőség áll rendelkezésére, mindegyik ott van a számítógépén vagy mobiltelefonján egymás mellett. Semmiféle fáradságot nem jelent a számára belátogatni bármely internetes boltba. Ezért a vevőnek el kell magyarázni, hogy miért jobb neki, ha a cégünktől vásárol.

Harmadszor, a product-market fit-re (vagyis a termékpiaci beilleszkedésre) kell leginkább fókuszálni a vállalkozás kezdeti szakaszában. Ez dönti el, hogy a vállalkozás életképes marad-e. Mindez azt takarja, hogy jó piacon vagyunk-e, életképes-e a termékünk és képes-e szükségletet kielégíteni vagy problémát megoldani.

Negyedszer, fontosak a promóciók és az innovatív piaci kezdeményezések, melyek támogatják a stratégiánkat és céljainkat. Itt is nagyon fontos a fókusz megléte.

A legfontosabb egy induló internetes vállalkozás sikeréhez, hogy kijelöljük a vállalkozásunk fókuszát és emellé rendeljük az egyes, eladással kapcsolatos tevékenységeket

Ötödször, elvérez az a vállalkozás, amely egyetlen marketingcsatornára sem fókuszál. Ez lehet keresőoptimalizálás, tartalommarketing vagy közösségimédia-hirdetési kampány. Itt csak megfelelő fókusszal lehet eredményeket felmutatni. A marketingcsatornákat - főleg kezdetben - érdemes priorizálni és az erőforrásokat is eszerint elosztani.

Hatodszor: mérjünk egyetlen mutatóval! A túl sok mutató összezavarodást okozhat. Fontos, hogy a mutató szolgálja a stratégiánkat és a céljainkat!

Hetedszer, a fókuszban olyan taktikáknak és tevékenységeknek kell a fókuszban állniuk, napi és heti rendszerességgel, melyek a kampányok teljesítésével éppúgy összhangban vannak, mint az általános stratégiával.

Nyolcadszor, alkalmazzuk a Pareto-elvet! Az élet sok területén alkalmazható szabály alapvetése, hogy

a tevékenységünk 20 százaléka hozza az eredmény 80 százalékát. Természetesen nagyon nehéz dolog fókuszálni arra a bizonyos 20 százalékra, de arra mindenképpen figyelni kell, hogy az arány ne forduljon meg, azaz ne az erőfeszítéseink 80 százalékát forgácsoljuk a bevétel 20 százalékára.

Kilencedszer, hasznos lehet egy prioritási mátrix felállítása (sürgős-fontostól a nem sürgős - nem fontosig). Ez megkönnyíti a döntéseket, és a cselekedetek kijelölését. Ami nem fontos és nem sürgős, és tartósan ott is marad, arra nem is kell energiát fordítani.

Cikkünk a Piacésprofit.hu írása alapján készült.

Ha tetszett a cikk, kattints a Tetszik gombra, és többé nem maradsz le a friss híreinkről!