A mesterséges intelligencia versenyelőnyt jelenthet a cégeknek

2018.09.25. 07:31

Az ügyfélszolgálatoknak egyre nagyobb szerepe lesz az ügyfelekért folytatott versenyben. Azok a cégek nyerhetnek, akik a lehető leggyorsabban jelennek meg az új kommunikációs csatornákon, így lehet a legjobban a fiatal generációt megszólítani. A digitalizáció azonban a hagyományos ügyfélszolgálatokat is hatékonyabbá teheti, és a vállalati kommunikációs csatornák integrálásával javítja a hatékonyságot és az ügyfélélményt. A kulcs mindehhez a mesterséges intelligencia.

Bortnyák Adorján, a Geomant-Algotech Zrt. ügyvezetője a Digitalhungary.hu-nak nyilatkozva elmondta, hogy a vállalatok közti versenyben az ügyélélménynek egyre nagyobb szerepe van. Azokon a piacokon, ahol több hasonló szolgáltatás is elérhető,

azok a cégek lesznek sikeresek és hódíthatják el a konkurencia fogyasztói, akik invesztálnak a magas színvonalú ügyfélszolgálatba.

Technikailag ma sincs akadálya annak, hogy , hogy egy rendszerben kezeljék a cégek az ügyfelekkel folytatott ki- és bemenő kommunikációt, ami ma még kevesen használnak a gyakorlatban, holott az ügyfélélmény javításában ennek is szerepe lehet.

Minden működtetett kommunikációs csatornának megfelelően magas színvonalúnak kell lennie, aminek szervezési és informatikai költségei is vannak. A túl sok csatorna megfelelően magas színvonalon ezért üzletileg kivitelezhetetlen, hiszen nagyon drága lenne. Az ügyfélélménynek egységesnek kell lenni a különböző csatornákon, az egységes informatikai rendszerek használata ezt tudja segíteni.

Az ügyvezető kiemelte, hogy a fiatal generáció részéről egyre nagyobb igény van az online megoldásokra, ők már nem akarják a telefont felemelni. Ha valaki nem tud az igényeiknek megfelelő digitális ügyfélszolgálatot biztosítani, gyorsan lelépnek. Aki pedig hagyja őket elpártolni, annak a bevételei is gyorsan csökkenni kezdhetnek.

A WeChat-tel már nem csak csetelni, de fizetni is lehetForrás: AFP/Imaginechina/Da Qing

A chat applikációk terén Kína jár a legelőrébb, a WeChat alkalmazás már messze nem csak üzenetküldésről szól, ezzel szinte mindenhol lehet fizetni, és ezen rendelnek meg termékeket és szolgáltatásokat is. Azok a cégek, akik például Messengeren vagy más chat alkalmazásokon tudnak szolgáltatásokat kínálni, jobb eséllyel indulnak a fiatalabb generáció megnyerésért.

Egy friss tanulmány szerint az online vásárlások 61 százalékából nem lesz semmi, ha nem sikerül a szükséges információt megkapniuk a vevőknek. Inkább másnál veszik meg azt, ahol a kérdésükre választ kapnak. Érdemes ezért az online vásárlóknak minél egyszerűbb és hatékonyabb segítséget adni.

A teljes interjú itt olvasható el.

Ha tetszett a cikk, kattints a Tetszik gombra, és többé nem maradsz le a friss híreinkről!