Égetően szükséges a magyar kkv-k digitális fejlődése

2018.12.12. 11:31

Annak ellenére, hogy a magyar lakosság 70 százaléka használja napi rendszerességgel az internetet, a vállalkozások 56 százaléka nem rendelkezik honlappal, 29 százalék pedig semmilyen marketing tevékenységet nem végez, így az internet még mindig üzleti előnyt hordoz azok számára, akik rendelkeznek egy jól felépített, hatékony weboldallal. Vadász Illés, a Google Magyarország Industry Managere nyilatkozott egy hazai online lapnak.

A szakember szerint „a kkv-k digitális fejlődésére leginkább azért van szükség, mert az internet és az okoseszközök térhódítása miatt megváltoztak a tájékozódási szokásaink, hiszen amit eddig prospektusokból vagy egyéb, vállalatok által kibocsátott anyagokból tudhattunk meg egy-egy termékről, egy cégről, arra most rákeresünk, értékeléseket, fórumokat, termékteszteket nézünk. A felhasználók részéről tehát óriási az igény a digitális jelenlétre, így az a cég, amelyik ezt nem ismeri fel és nem tudja a saját vállalkozására vetíteni, az láthatatlan maradhat a célcsoportja számára."

Vadász Illés szerint a legfontosabb a cégek vezetőinek szemléletváltása. Nekik kell felismerni, hogy a digitális jelenlétre miért van szükség és a megfelelő irányba mozdítani a vállalkozásukat.

Miközben a lakosság közel háromnegyede eléri az internetet, a vállalkozások több mint felének nincs honlapjaForrás: Ashutosh Jaiswal / Pexels

A Google hazánkban két éve indította el a Digital Workshop online platformot, ami mindenki számára biztosítja a lehetőséget a minimális digitális készségek elsajátításához.

2017-ben ingyenes előadásokkal és személyes konzultációs lehetőséggel bővítették ki az online képzést, kifejezetten a hazai kis és középvállalkozások igényeinek megfelelően. Az elsődleges céljuk a magyar kkv-k digitális felzárkóztatása.

A cégek számára különösen fontos, hogy a jelen korban használt mobileszközökhöz alkalmazkodva mobilra optimalizált weboldallal rendelkezzenek. Vadász Illés szerint aki egy jól strukturált, gyorsan betöltődő oldallal rendelkezik és egyből hívható, az üzletet nyer.A szakember nem tart attól, hogy a robotizációval a gépek elveszik az emberek elől a munkát. A technológia segítségével néhány repetitív, gépek által tanulható feladatkör kiváltható, így az emberi munkaerő többek között a kreativitást, empátiát, érzékenységet igénylő munkafázisokban tudja kifejteni erejét.

A teljes interjú a Pénzcentrum.hu-n olvasható el.

Ha tetszett a cikk, kattints a Tetszik gombra, és többé nem maradsz le a friss híreinkről!