Kuponos akciókkal ejtik át a vevőket a webáruházak

2019.02.11. 19:30

Sok, kuponos értékesítésre szakosodott webáruház kínál több vállalkozástól összegyűjtött akciós ajánlatokat értékesíteni. A Budapesti Békéltető Testülethez gyakran érkeznek fogyasztói panaszok arra, hogy a kuponos vásárlások során korlátozták a fogyasztói jogaikat, ami jogellenes.

A kedvezményes árak sokszor vásárlásra csábítják a fogyasztókat, de mielőtt vásárolnak, néhány fontos dolgot jó szem előtt tartani - hívja fel közleményében a figyelmet a Budapesti Békéltető Testület.

A kuponos oldalak a termékeket vagy szolgáltatásokat csak közvetítik, nem értékesítik, így vásárlás esetén nem a kuponos oldal és a vevő között jön létre a szerződés, hanem a terméket ténylegesen eladó, vagy a szolgáltatást nyújtó cég és a vevő között.

Ezért a kupon megvásárlása előtt érdemes tájékozódni, hogy pontosan kitől is vásárolunk. Ennek azért van jelentősége, mert a közvetítő által értékesített szolgáltatásért általában nem tartozik sem jótállási, sem szavatossági kötelezettséggel a kuponos oldalt üzemeltető cég. Mindig meg kell győződni arról, hogy a rendelkezésre álló információk alapján ki az, akitől az adott terméket vagy a szolgáltatást várhatják.

Félreértésre adhat okot, hogy a kuponos weboldalak csak közvetítenek, ám nem ők az eladókForrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit, usage worldwide/Klaus Ohlenschläger

Annak tudatában kössünk szerződést kedvezményes vásárlásról, hogy a weboldal üzemeltetője nem feltétlenül felel a főszolgáltatás, vagyis a megrendelt termék vagy szolgáltatás hibájáért. Ez mindig attól függ, hogy ténylegesen ki adta át a terméket a vevőnek, illetve ténylegesen kinek fizetett a vásárló.

Mint minden internetes vásárlásnál, így a kuponos vásárlások esetén is általában megilleti a fogyasztót a kupon megvásárlásától (általában a letöltésére feljogosító linket tartalmazó elektronikus levél kézhezvételétől) számított

14 napon belüli indokolás nélküli elállási jog. Ekkor visszajár a kupon vételára. Az elállási jog nem gyakorolható néhány termék, de különösen repülőjegy, zárt csomagolású vagy higiénés termékek, folyóiratok, CD-k esetében.

A kinyomtatott kupont, a megrendelésről és a visszaigazolásról kapott elektronikus levelezést is érdemes megőrizni a későbbi viták elkerülése végett.

Ha a kuponnal igénybevett szolgáltatás nem felel meg az előzetes tájékoztatásnak, illetve a szerződési feltételnek, akkor hibás teljesítésre hivatkozással a vevő követelheti a szolgáltatás díjának mérséklését vagy egyéb kártérítést. Ha hibás terméket vásárolt a kuponnal, akkor is élhet a hibás teljesítés esetén fennálló szavatossági és jótállási igénnyel.

A témáról bővebben is ír az Infostart.hu cikke.

Ha tetszett a cikk, kattints a Tetszik gombra, és többé nem maradsz le a friss híreinkről!