Aki ad, az nyer! Aranycsapat a kkv-szektorban

2014.03.10. 11:29

Az üzleti életben nem lehet túlbecsülni a kapcsolati háló jelentőségét, potenciálisan bármelyik kézfogásban ott simul egy sokmilliós tranzakció. Erre épül a hazánkban 2008 óta működő networking klub, a BNI Magyarország működése. A múlt héten jött létre a legújabb csoportjuk, szám szerint a négyszázötös. A nevük Aranycsapat.


Akár hetente köthetnek új üzleteket a networking esemény résztvevőiForrás: www.imagesbyrajna.com

A tagság a leggyakrabban üzleti reggeliken jön össze. Az események menetét évtizedes tapasztalat csiszolta, itt kidolgozott és szigorúan követett szabályok alapján köttetnek szakmai ismeretségek. Saját felmérésük szerint 2013-ban a networkinget fontosnak tartó vállalatok 10-15 százalékos növekedést értek el, 45 százalékuk pedig növelte alkalmazottai számát.

„Csoportjaink jellemzően kis- és középvállalkozókat tömörítenek, így van ez a BNI újonnan alakult Aranycsapatánál is, de korántsem kizárólag a szektor képviselőit találjuk meg az immár 600-nál több főt számláló hazai szervezetben” – kezdi Ferling József, a BNI kommunikációs igazgatója. – „Évek óta képviselteti magát csoportjaink jelentős részében az egyik telekommunikációs óriásvállalat. Aki ad, az nyer! – szól a mottónk. Úgy látszik, ezt a multinacionális vállalatok is felismerik, és látják a komoly üzleti lehetőséget a BNI-ben.”

A csoportok tagjai heti rendszerességgel találkoznak, és bemutatják egymásnak és vendégeiknek a saját termékeiket, szolgáltatásukat. Megbeszélik aktuális üzleti kihívásaikat, megnyitják egymás előtt üzleti kapcsolatrendszerüket. „Bizalmi alapon ajánlják egymás cégét ismeretségi körükben” – mondja el Szenczi Dalma marketingvezető. „Egy csoportban egy-egy szakterületnek kizárólag egy képviselője van, így csoporton belül nem jön létre konkurenciaharc.” Mind a klub népszerűségét, mind a tagság bizalmát növelheti, hogy a nyélbeütött üzletek után sem kell jutalékot fizetniük.

„Kiemelt figyelmet fordítunk a folyamatos fejlődésre” – folytatja Ferling József, „így minden évben felmérjük tagjaink elégedettségét. A 2013-as eredményekből többek között az is kiderült, hogy tagjaink több mint fele 10 évnél régebbi, stabil vállalkozás vezetője, vagy tulajdonosa. Túlnyomó többségben (83 százalék) szolgáltatásprofilú cégek regisztrálnak hozzánk, de kis- és nagykereskedők, illetve termékgyártók és viszonteladók is képviseltetik magukat csoportjainkban.”

Az üzleti reggelik mellett a BNI vállalkozóképzéssel is foglalkozik. „Igyekszünk minden eszközt megadni nekik, amivel növelhetik tagi, végül üzleti sikereiket, és elsajátíthatják a tudatos üzleti kapcsolatépítés, a networking fortélyait” – mondja a marketingszakember. – „Ezen kívül rendszeresen szervezünk nagyobb szakmai eseményeket. Vállalkozóink ilyenkor gyakorlatorientált üzleti előadásokat hallgathatnak, később kitérünk hazai sikertörténetre, végül körasztalos bemutatkozási lehetőséggel segítjük őket kapcsolati tőkéjük és üzleti ismereteik bővítésében.”

Ha tetszett a cikk, kattints a Tetszik gombra, és többé nem maradsz le a friss híreinkről!