Hogyan vegyünk újságírót egy napra

2014.04.25. 09:30

Nincs olyan vállalkozás, amelynek ne jönne jól egy kis hírverés, ha fordulat előtt, szintlépés után áll az üzlet. Ügynökséget fenntartani azonban kínosan nagy költség, főként mert a tiszteletdíj az üresjáratok alatt ugyanúgy tétel, mint amikor feladat van. Erre gyors és praktikus megoldás lenne, ha a cégek egy-egy közlemény erejéig kölcsönözhetnének maguknak újságírót, PR-szakembert, aki cikket ír az eseményből, meg egy erre specializálódott csapatot, aki szétdobja a sajtóban, követi a megjelenéseket, és nyugtázza, hogy minden szereplő elégedett.

„A hírekbe bekerülni gyors és egyszerű. Mostantól.”

Ezt valósítja meg a kkv-szektorban egy ma indult szolgáltatás, a GetPress, amely a közlemény ötletétől a megjelenések listázásáig foglalkozik egy-egy nyilvánosságra érdemes vállalkozói hírrel. Ehhez a megrendelő cégvezető rövid briefben jelöli meg a megjelenés apropóját, kiegészíti konkrét, lényeges részletekkel, a többit a csapatra bízza.

A vállalkozásoknak gyakran van szükségük sajtómegjelenésreForrás: AFP

Miért nem nekem jutott eszembe?

Szöllősi Gergely kommunikációs szakember, a GetPress alapítója az Üzletrésznek elmondta, a fejlesztés másfél évig tartott, az ötletet egy online szótárat fejlesztő startup adta. A Topszótár.hu fejlesztőinek integrált és folyamatos kommunikációs munkára nem volt szükségük, de arra igen, hogy időnként bekerüljenek a hírekbe. „Ez volt a próbamunkánk” – mondja Szöllősi Gergely. – „A honlap tömör leírásán kívül semmit nem tudtam, előzőleg nem álltunk kapcsolatban. Megírtuk, szétküldtük, és remekül működött a módszer. Amikor pedig teszteltük a terméket, sajtósokat is, vállalkozókat is arra kértünk, mondjanak kritikát, és egyszerűen nem találtak rajta fogást. Azt azonban többször is átélhettem, hogy valaki a homlokára csap és felkiált, miért is nem neki jutott eszébe.”

A GetPress rugalmas, de nem automatikus szolgáltatás. „Van az érdekes vagy releváns hírnek egy minimuma, amely alatt nem vállalunk el munkát” – mondja Szöllősi Gergely. Ha egy vállalkozó annak szeretne hírverést, hogy megnyitotta a sokszázadik girosz büfét a Nagykörúton, arról mi tudjuk, hogy csak felidegesítenénk vele a kiszemelt újságírót, és az elérésre sem lenne érdemes energiát pocsékolni. Piszlicsáré hírt már csak azért sem adunk ki a kezünkből, mert fontos, hogy az épülő és remélhetőleg bővülő csapattal olajozott legyen az együttműködésünk. De ha a cégnek nagyon fontos, hogy az adott pillanatban forogjon a neve a médiában, rendelhet tőlünk tanácsaadást, amelynek keretein belül végigmegyünk a profilján, hátha találunk valamit, amiből lehet esemény.”

Kérdésemre, hogy mi alapján kalkulálnak árakat, a szakember azt feleli, tájékozódtak a piacon, és tájékozódtak a vállalkozók körében is, ki mennyit hajlandó fizetni egy cikkért, két-három héten át tartó megjelenésekért, meg a monitorálásért. Alapesetben 24 órán belül a médiába kerül az írás, de elérhető a sürgős változat is, akkor ugyanez az idő néhány óra. A PR-szakma többi szolgáltatása, a komplett tanácsadás, a stratégiai és üzleti tervezés, a sajtóesemény-szervezés szándékosan nem szerepel a palettán. Ez ugyanis valóban ügynökségi munka lenne, és szemben a GetPress instant miniprojektjeivel hosszú távú együttműködésen alapul.

„Biztos lesznek negatív hangok a PR szakmán belülről, de ami működik, azt nem nehéz védeni" – mondja Szőllősi Gergely. – „Márpedig ez eddig úgy tűnik, működik. Egyébként szerintem megfér ez a szolgáltatás is a piacon.”

Ha tetszett a cikk, kattints a Tetszik gombra, és többé nem maradsz le a friss híreinkről!