A boltok többsége visszaveszi a nemtetsző árut

2017.12.28. 10:03

Nem kötelezi jogszabály a kereskedőket a hibátlan termékek cseréjére vagy vételárának visszatérítésére, de az üzletek többsége bizonyos feltételekkel önként visszaveszi a nem megfelelő karácsonyi ajándékokat.

Az idei felmérés szerint a vizsgált 50-ből 30 kereskedelmi cég a nyugta meglétekor a nem használt terméket visszafogadja, vételárát pedig visszafizeti, írja az MTI a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) megbízásából 50 hazai üzletláncnál végzett CP Contact kutatása nyomán. További öt helyen az üzletvezető dönt arról, hogy pénzt ad vissza vagy a levásárlást engedélyezi.

A pénz visszafizetésénél egyértelmű szektorális trendek vannak a vizsgálat szerint: a ruházati áruházak, a hiper- és szupermarketek, valamint bizonyos feltételekkel a barkács- és parfümboltok is általában visszatérítik az áru ellenértékét, a könyvesboltok viszont nem.

Nem adják vissza az árátForrás: Thinkstock

A pénzt visszafizető üzletláncok több mint fele körülbelül egy hónapnyi időt biztosít erre a gesztusra, bár nagyok az eltérések, a szórás 2 nap és 3 év között alakul. További lehetőség a cserére a vásárlási utalvány, ami általában még hosszabb, akár többéves gondolkodási időt is ad a vásárlóknak.

A FOME felhívta a figyelmet, hogy bár önkéntes alapon folyik a hibátlan termékek visszavétele, a vállalt és közzétett feltételeknek eleget kell tenniük az üzleteknek, attól eltérni egyedi elbírálás alapján kizárólag pozitív irányba lehet. Aki katalógus- vagy webáruházban, esetleg árubemutató keretében vásárolt, a törvény szerint a vásárlástól 14 napon belül jogosult elállni, és ebben az esetben a vételárat is vissza kell kapnia.

Ha tetszett a cikk, kattints a Tetszik gombra, és többé nem maradsz le a friss híreinkről!