Rendkívül sikeresek a dolgozói ajánlási programok Magyarországon

2018.03.21. 20:04

A toborzási bónusz lényege, hogy a cég dolgozói ismerősöket, rokonokat javasolhatnak a cég üres és meghirdetett álláspozícióira, amennyiben pedig beválik az ajánlottjuk, komolyabb összegű jutalmat kapnak érte. Hazánkban több nagyvállalat is alkalmazza ezt a toborzást, mintegy 25 százalékát így veszik fel a dolgozóiknak.

A versenyszférában bizonyos cégek toborzási stratégiájában régóta kiemelt szerepe van a munkatársi ajánlásnak, az ajánlónak járó toborzási bónusz összege pedig igen változó, akár több 100 ezer forint is lehet - írja a Portfólió.hu.

A munkavállaló segíthet megtalálni a kapcsot a vállalat és az új munkatárs között, hiszen ismeri a vállalati kultúrát, sőt felelőssége is van az ajánlás kapcsán.

Az új munkatársért kapott jutalmak néhány 10 ezertől 100 ezer forintos összegig terjedhetnek, mely felvételi módszer megfér a hagyományos keresések, a külső szereplők, a fejvadászok és toborzók és a további alternatívák között.

Nagy Andrea szervezetfejlesztési szakértő, a Parrish & Crawler International szakmai igazgatója fontosnak tartja a visszajelzést is az ajánló dolgozó felé, még abban az esetben is, ha az ajánlottját végül nem vették fel a céghez. Ez biztosíthatja, hogy az ajánló érezze az értelmét a munkájának.

Meglepően sikeresek a munkatársi ajánlási programok, akár a megüresedett álláshelyek negyede is gazdára találhat ígyForrás: MTI/Balogh Zoltán

A Portfólió.hu kikérte néhány olyan cég véleményét, amely már hosszabb ideje alkalmazza a toborzási bónuszt, vagy 1-2 éve vezette be azt. Az egybehangzó vélemény szerint

nagyon gyors és költséghatékony módszerről van szó, amit általánosan minden pozícióra érdemes lehet bevezetni, de akár egy-egy kritikus munkakörnél is segítséget jelenthet. Ezenkívül minden nyilatkozó kiemelte, hogy az ajánlás nem biztosít semmiféle előjogot a pályázóknak: ugyanolyan kiválasztási folyamaton kell részt vennie mindenkinek attól függetlenül, hogy van-e ajánlása vagy sem.

A megkérdezett cégek akár 25-27 százalékban is így töltik fel a megüresedett álláshelyeket, a Tesconál 900 fő dolgozik ajánlás nyomán. A Tesco az eddigiek alapján hasznosnak találta ezt a megoldást, mert nagyobb arányban és tovább maradnak a cégnél azok a kollégák, akiket az ajánlási rendszeren keresztül vesznek fel. De ilyen rendszert alkalmaz tavaly nyár óta már a MÁV is, bár a sikerességről csak néhány hónap múlva lesznek meg az első tapasztalatok, miután a jelentkezők letették a vizsgáikat.

További részletek a Portfólió.hu cikkéből tudhatók meg.

Ha tetszett a cikk, kattints a Tetszik gombra, és többé nem maradsz le a friss híreinkről!