Mi kell egy céges bankszámlanyitáshoz?

2018.10.11. 18:34

Jobb, ha a startup vállalkozó felkészülten megy bankszámát nyitni, mert ekkor biztosan nem kell több kört futnia. Az Írisz Office szakértői összeszedték, hogy mire lehet szükség egy bankszámlanyitáshoz.

A gazdasági társaságok számlanyitásához először is, szükséges a cégbíróságon kapott adószám nyilvántartásba vételéről szóló okirat és a statisztikai számjel.

A számlanyitáshoz a cég képviselőjének megával kell vinnie az alapító okiratot vagy alapszabályt, illetőleg az ezt helyettesítő társasági szerződést.

Ha felkészülten érkezünk a céges bankszámlanyitásra, nem lesz szükség iratpótlásraForrás: Phanie/BURGER/PHANIE/Burger

30 napnál nem régebbi cégkivonat eredeti példánya vagy ennek hiányában annak hiteles másolata is szükséges, amit a képviselő maga is ingyen kinyomtathat az e-Cegjegyzek.hu oldalról. A kinyomtatott példányt aláírva az eredeti hiteles másolataként elfogadják a legtöbb helyen.

Mivel céget csak ügyvédnél lehet alapítani, ezért az ügyvédtől kapott ellenjegyzett aláírás minta is megfelel a közjegyző által hitelesített aláírási címpéldány helyett, és természetesen szükségesek a cégjegyzésre jogosult személy személyazonosító okmányai is, mint személyi igazolvány, lakcímkártya, esetleg adókártya.

A számlanyitás a bank által biztosított nyomtatvány hiánytalan kitöltésével kezdeményezhető.

A számlanyitásról további részletek a Piacésprofit.hu oldalán megjelent cikkből tudhatók meg.

Ha tetszett a cikk, kattints a Tetszik gombra, és többé nem maradsz le a friss híreinkről!