A magyar cégek szeretnek adakozni

2018.12.10. 21:15

A magyar vállalatok csaknem kétharmada támogat civil szervezeteket, 45 százalékuk ad kifejezetten pénzt. Ez a Human Dialog és az Emocionális Marketing idei reprezentatív kutatásából derült ki, amelyben 500 cég döntéshozóit kérdeztek az adományokról.

A válaszadó cégek azt válaszolták, hogy az a civil szervezet kap támogatást, aki kér.

A megkérdezettek 18 százaléka mondta azt, hogy azért nem adakozik, mert senki sem kereste meg őket ilyen kéréssel - egyébként 10 százalék ennek ellenére is adományozott. A cégek e-mailben szeretik leginkább a megkereséseket, és hasznos, ha a támogatást kérő szervezet megfelelően alá is támasztja a kérését.

A céges adományozás egyik fő célközönsége a gyerekekForrás: ciposdoboz.hu

A felmérés egyik fontos következtetése, hogy a cégek nem puszta üzleti tranzakcióként tekintenek a jótékonykodásra, a támogatások odaítélésekor annak hasznosságát, a rászorultságot, vagy akár szubjektív szempontokat mérlegelnek, de saját bevallásuk szerint háttérbe szorulnak a vállalat közvetlen érdekei (68 százalékuk mondta, hogy egyszerűen csak szeretnének segíteni azokon, akik rászorulnak). Természetesen a döntéshozó személye, az emberi faktor, a személyes érintettség és a kötődés nagyon fontos tényezők a támogatás kiválasztásában.

Az szja 1 százalékos felajánláshoz és a magánszemélyek adományozási gyakorlatához hasonlóan a céges jótékonykodás esetén is

az egészségügy és a rászoruló gyermekek segítése a leginkább előnybe részesített terület.

Írásunk a Forbes.hu cikke alapján készült, mely további adatokat is közöl a kutatásról.

Ha tetszett a cikk, kattints a Tetszik gombra, és többé nem maradsz le a friss híreinkről!