A cégvezetők újabb generációja az innovációban hisz

2017.10.22. 11:02

A családi vállalkozások vezetőinek új generációja komoly terveket sző, ám jelentős akadályokba is ütközik a generációs különbségek és a kultúra változása miatt - derül ki a PwC témában végzett felméréséből.

A fiatalabb generáció háromnegyede szerint nagyon fontos a a digitális átalakuás a cég életében és a vállalkozás sikeres működtetéséhez. A megkérdezettek több mint egyharmadát ugyanakkor zavarja, hogy az idősebb generáció nem érti az új lehetőségeket és azok kockázatait.

A fiatal vezetők túlnyomó többsége az innovációt alapvető építőkockának tartja: 82 százalékuk szerint az innováció nagyon fontos az üzleti sikerhez, ám csak 15 százalék elégedett azzal, ami ez ügyben a cégben történik.

A többiek keveslik az innovációra fordított figyelmet. A fiatalok a hagyományos üzleti tevékenység fenntartása mellett, az átalakulásban, az üzleti lehetőségek kiaknázásában látják a lehetőséget akár a családi vállalkozáson belül, akár azon kívül.

Másban hisznek

Forrás: AFP/Joseph Eid

A kutatás azt mutatja, hogy a digitális átállás azon területek egyike, ahol a generációs szakadéknak akár pozitív hatása is lehet - mondta Antall György, a Réti, Antall és Társai PwC Legal cégtársa. Míg az új generáció képviselői alig várják a digitális átállást, a mostani generáció gyakran fenntartással fogadja a változás tervezett ütemét.

Egy családi vállalkozás számára a tartós siker záloga a kompromisszumkészség. Ebben ugyanolyan fontos a vállalkozás és a család, s a családon belül az egyes generációk szükségletei közötti egyensúly megteremtése. Ha a fenti tényezők bármelyike hiányzik, vagy nem megfelelően működik, az utódlás inkább kockázatokat, mintsem lehetőségeket rejt.

innovációcsaládi vállalkozásdigitalizáció