Van öt dolog, amit most, év elején kell megtenniük a cégvezetőknek

2018.01.10. 14:30

Túl vagyunk az ünnepeken és az első munkanapokon is. Aki cégvezető, itt az ideje, hogy valódi munka üzemmódba kapcsoljon. Adunk hozzá öt tanácsot.

Egy megfontolt cégvezetőnek persze már karácsony előtt végig kellett haladnia a legfontosabb ellenőrzőpontokon a céggel kapcsolatban, írja a Piacésprofit.hu.Ha ez nem sikerül, akkor az újév eleje a legjobb időpont arra, hogy a vezető áttekintse, hogyan állnak a cége ügyei és merre szeretne haladni.

Fontos dolog az évindítás a cégvezetés számáraForrás: Science Photo Library/CAIA IMAGE / SCIENCE PHOTO LIBRARY/Caia Image / Science Photo Libra

A Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ (Budapest LAB Entrepreneurship Center) öt olyan teendőt szedett össze, amelyek talán apróságnak vagy triviálisnak tűnnek, mégis fontos szerepük van az éves vállalati célok elérésére.

1. Analitikák bevezetése minden lehetséges területen

Ne a napi logisztikával, cash flow-val foglalkozzon a cégvezető, hanem az előző évet értékelje. Vizsgálja meg a kimutatásokat, és a problémákat, keressen összefüggéseket, melyek megoldásával idén másképp dolgozhat. Fontos látni az eladások szerkezetét, a marketing akciókat és a munkatársak teljesítményét.

2. Készítse fel a csapatot!

Az év elején inkább az új célok kitűzésére érdemes koncentrálni. A csapat összehívását követően a vezető tájékoztassa a munkatársakat, hogy hogyan is áll a cég és mik az idei tervei. Félreértés, hogy jobb, ha csak a főnök tudja, mi zajlik a cégben. Érdemes lehet leülni a beszállítókkal, szerződéses partnerekkel is.

3. Részletesen beszélje át, ki mit és hogyan tervez erre az évre

Hogy ezek meg is valósulhassanak, mindig elérhető, konkrét, pontosan megfogalmazott vállalásokat érdemes tenni. Egyes cégeknél bevált, hogy a munkatársak külön fogadalmat is tesznek, hogy mivel fognak többet tenni a cégért. A karácsonyi bulin akár jutalmakat is kaphatnak azok, akik teljesítik a céljaikat.

4. Növekedés a cél? Készüljünk fel!

A legtöbb kisvállalkozás idei tervei között is előkelő helyen van a növekedés. A növekedés azonban újabb feladatokat és problémákat is jelent a cég számára, amelyekre előre fel kell készülni.

5. Új feladat, új embereket kíván!

Ha a tervezett marketing kampány tényleg bejön, de csődöt mond a felkészítetlen logisztika vagy számlázórendszer, esetleg kevés a raktárkészlet, az sok csalódott és soha vissza nem térő ügyfelet eredményez és persze nem sikerül a tervezett bevétel elérése sem. Ezért elérkezhet az ideje plusz emberek felvételének, vagy bizonyos folyamatok automatizálásának.

teljesítménycégvezetőcélok