Bankfiókokban, közműveknél is jöhetnek a beszélő robotok

2018.09.10. 16:36

Közműszolgáltatók irodáiban vagy akár bankfiókokban is felbukkanhat Pepper (magyarul Bors) nevű humanoid ügyfélszolgálati robot, amelyet a Netlife Robotics mutatott be a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen (BME). A francia fejlesztésű robotot több modell közül választotta ki a cég.

Tévedés lenne azt hinni, hogy ez egy kísérleti fázisban lévő gépezet:

Pepper 2014-ben került a piacra és már húszezer darabot eladtak belőle. Mesterséges intelligenciával (MI) és hangfelismerő technológiával rendelkezik, elsősorban szállodákban, repülőtereken, üzletekben alkalmazzák. Bartha Levente, a Netlife Kft. ügyvezetője hangsúlyozta, hogy Pepper nem veszi el a munkát az emberektől, sokkal inkább kisegíti őket, főleg ebben a mai munkaerőhiányos világban.

A BME húszmillió eurós támogatást kapott a mesterséges intelligencia fejlesztésekreForrás: Science Photo Library/MACROVECTOR / SCIENCE PHOTO LIBRARY/Macrovector / Science Photo Libr

A robot jelenleg 12 nyelven beszél, a magyart egyelőre tanulja. Szövegértése elsősorban a beszéd sebességétől és a háttérzajtól függ, a kiejtéstől viszont nem, sőt, a beszédhibások és a halláskárosultak is elboldogulnak majd vele.

A BME több mesterséges intelligenciával összefüggő kutatást futtat, ezek közül az AI4EU konzorciummal 20 millió eurós támogatást nyert el. A 2019 januárjában induló projekt célja létrehozni egy olyan európai MI-platformot, amely elősegíti az innovációs folyamatokat és a technológia transzfert a kutatók és a gyakorlati felhasználás között. Kulcsfontosságú ágazatokat céloztak meg, mint a közlekedés, a feldolgozóipar vagy az egészségügy.

Az ipari partnerek között található a Philips, az Orange, az Allianz, az SAP, a Siemens, a Telenor és az ABB, a BME magyar partnere az Eötvös Loránd Tudományegyetem.

Cikkünk a Magyaridők.hu írása alapján készült.

Ha tetszett a cikk, kattints a Tetszik gombra, és többé nem maradsz le a friss híreinkről!