!CIMKE

Megmenekül a Cerbona és 84 munkahely

2012.09.17. 11:53

A Naponta Kft. megvásárolta a csődbe ment Cerbona székesfehérvári gyárát. A főként müzliszeletet és gabonapelyhet gyártó üzemben 84-en dolgoznak. A vevő Naponta Kft. 2011 óta gyártja ott a Cerbona termékeit, és idén már százmillió forintos nyereségre számít.

Elkelt a Cerbona-gyár extrudáltüzletága, amely müzli és müzliszelet mellett gabonapelyhet és chipset gyárt. Az üzemre áprilisban írt ki tendert a felszámoló 1,5 milliárd forintos kikiáltási áron. A vevő a Naponta Kft. lett, amely 2011 óta gyártja a Cerbona extrudált termékeit.

A korábban 400 főt foglalkoztató Cerbona Zrt. csődjét 2010 októberében jelentették be. A társaság több mint 6 milliárdos adósság súlya alatt omlott össze, amikor a beszállítók már nem hitelezték tovább. A társaság három üzletágból, a malomiparból, a tésztagyártásból és az extrudáltüzletágból állt. Egy befektetőcsoport megalakította a Naponta Kft.-t, amely 2011 márciusában megindította a termelést Székesfehérváron, az extrudált termékeket gyártó telephelyen.

A Naponta Kft. először bérgyártásra kötött szerződést a Cerbona Zrt.-vel. Ennek keretében a Naponta vásárolta az alapanyagot, majd Fehérváron gyártották a termékeket, amelyeket a Naponta hozott forgalomba. "A márka elég erős volt ahhoz, hogy újra megjelenjen az addigra már kiürült áruházi polcokon" - mondta Pókecz Attila, a cég ügyvezetője, aki szerint ennél nehezebb volt meggyőzni a bizalmatlanná vált beszállítókat, akik kezdetben csak készpénzért adtak alapanyagot.

A vállalat forgalma tavaly 1,1 milliárd forintot tett ki, idén már megközelíti a 2 milliárd forintot, és arra számítanak, hogy a nyereségük 100 millió forint felett lesz.

A Naponta 2012. január elsejével bérbe vette a telepet, illetve átvett 84 munkavállalót a Naponta Kft.-be. A cég a jövőben külföldön terjeszkedne. "Meglevő piacainkon termékeink 70 százalékát Cerbona márkanéven hozzuk forgalomba, 30 százalék a kereskedelmi láncok saját márkás termékeként kel el. Az új piacokon feltehetőleg inkább az utóbbi megoldással lehet rövid távon nagyobb forgalomra szert tenni. A Cerbona brand bevezetése hosszabb időt vesz igénybe" - mondta Pókecz Attila.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

Kövess minket a Facebookon!

84

Iratkozz fel hírlevelünkre!

97
hirdetés
96
hirdetés
Ajánlat

Árfolyamok

A fenti értékek piaci indikációk!

EUR/HUF

USD/HUF

EUR/USD

USD/JPY

BUX

DAX

DOW

Ajánlat

Cégkeresés

Heti csődlista

Heti felszámolási lista