Néhány kattintás felrepíthet a csúcsra

2015.09.30. 07:24

Számos vállalkozás hatalmas összegeket költ el divatosnak tűnő weblapokra, mégsem érik el a kívánt hatást. Van néhány olyan alapvető trükk, amely elengedhetetlen ahhoz, hogy egy honlap ne csupán elérje, de valóban meg is szólítsa az ügyfeleket.

A weboldal alapfeltétel egy sikeres vállalkozás számára: gyorsan elérhetővé válhatnak bárki számára az egész világon a termékei vagy a szolgáltatásai, miközben még hitelesebbé is teheti az üzletet. Az is igaz ugyanakkor, hogy a vállalkozás honlapja sokszor úgy működik, mint egy könyv borítója, amelyről persze azonnal eszünkbe juthat a régi mondás is, nevezetesen, hogy nem érdemes pusztán a borító alapján ítélni, ez mégis igen gyakran előfordul. Ez utóbbira persze senki sem vágyik. A techradar összeállítása alapján összegyűjtöttük néhány tippet, amely segíthet a most indulóknak abban, hogy weboldaluk - a borító - olyannak mutassa be cégüket, amilyennek láttatni szeretnék.

A tartós kapcsolat titka

Az igazán jó honlapok egyik legfontosabb célja, hogy a tartós kapcsolat létrehozása az ügyfél és a vállalkozás között. Ajánlatos olyan ügyfélközpontú weboldalt kialakítani, amely finoman, de arra ösztönzi a látogatót, hogy kapcsolatba lépjen a vállalattal, hiszen ez lesz az új üzlet elsődleges kulcsa.

Egy jól felépített weboldal azonnal megragadja a vásárlót.Forrás: Cultura Creative/Matt Walford

Lényeges, hogy a weboldal szerkezetileg ne csak jól strukturált legyen, de átlátható, egyszerű navigációs felülettel rendelkezzen. Egy jól szerkesztett weboldal úgy adagolja az információkat, hogy azok lépésről-lépésre erősítsék a potenciális ügyfél vonzalmát és elköteleződését. Az olyan szupersztárok, mint az Amazon vagy a New York Times megengedhetik maguknak, hogy hatalmas összegekért profi tervezőket béreljenek fel, de a legtöbb kezdő vállalkozásra ez nem igaz. Egy egyszerűen, de ügyesen szerkesztett weblap számukra jóval többet ér.

Csak a lényeg számít

A tömörség aranyat ér. A weboldal felépítésének egyik ökölszabálya, hogy ne tartalmazzon 400 szónál hosszabb szöveget. Egyszerűen azért, mert az átlagos látogató mindössze néhány másodperc alatt alakítja ki a véleményét, nem valószínű, hogy minden hosszabb írást végig fog olvasni. Mi több, sokan már szimplán az első szembejövő információ alapján döntenek, és ebben az esetben nem praktikus azonnal egy nagyesszével nyitni az olvasó felé.

Hasznos trükk lehet ebben az esetben a megfelelő egyensúly fenntartása kép és szöveg között. Érdemes tehát egy megkapó szöveggel és egy megfelelő képi anyaggal nyitni, ami sokáig megmarad a látogatók fejében. A teljes képet nézve sokat számít az egyszerűség és az elegancia – a dizájn esetében is. Egy lehengerlően látványos parádé ugyanis vizuálisan sem feltétlenül megnyerő.

Merjünk vezetni

További fontos szerkesztési elv a látogató navigálása. Ez egyszerűen azt jelenti, hogy ne hagyjuk elveszni a lehetséges ügyfelet a végeláthatatlan menüpontok és opciók között. Célszerű úgy kialakítani a weboldalt, hogy aki böngészni kezdi, világosan átlássa, miről van szó, és a végén eljusson a kapcsolatfelvételig. A túl sok menüpont vagy link csupán eltereli a figyelmet.

Mindig mindenhonnan

Napjainkban nem elég csak a személyi számítógépekre gondolni. A megfelelő oldal kialakításánál elengedhetetlen, hogy biztosítva legyen az okostelefonokról vagy táblagépekről történő optimalizált elérés. Amire ezen a ponton kiemelten érdemes ügyelni, hogy a legfontosabb információk biztosan megjelenjenek, függetlenül attól, hogy a látogató milyen eszközön nyitja meg az oldalt.

Egyszerű, de annál hasznosabb tipp, hogy ne rejtegessük az elérhetőségeket. A címek és a telefonszámok ne csak az oldal alján, eldugva jelenjenek meg, hanem lehetőleg legyenek folyamatosan elérhetők a látogató számára.

Régiek és újak

Végül, de messze nem utolsó sorban, nem szabad megfeledkezni a visszatérőkről. Az új ügyfelek fontosak, de a már meglévők talán még fontosabbak. Érdemes tehát úgy alakítani és személyre szabni a weboldalt, hogy arra bárki szívesen visszatérjen, és mindig megkapja a kívánt információt.

Jóllehet – különösen egy induló vállalkozás esetében – a jól szerkesztett weboldal felépítése és kialakítása bonyolult, időigényes feladatnak tűnhet, de nem minden esetben az. Némi koncentrációval, kreativitással és egy egyszerű felülettel a vállalkozások nemcsak az internetes megjelenés kötelező körét futhatják le, de akár csodát is tehetnek.

Forrás: Magyar Telekom
Webkönnyen
Már Magyarországon is van lehetőségük a vállalatoknak, hogy könnyen és gyorsan weboldalt hozzanak létre. A Magyar Telekom kifejezettem vállalkozóknak indított szolgáltatáscsomagot Webkönnyen néven szeptemberben. Az új szolgáltatással - amely díjmentesen ki is próbálható - mikro, kis- és középvállalkozások hozhatnak létre saját honlapot és indíthatnak webáruházat néhány kattintással.

Az Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt. A cikk megjelenését a Magyar Telekom támogatja.

internetvállalkozáseladásweboldalweboldaltépítek