A kkv-t többsége interneten keres, ha tanulni akar az üzletelésről

2017.05.19. 15:00

A legtöbb kis- és középvállalkozás az interneten keres rá, ha valami újat akar tanulni az üzleti tevékenysége kapcsán – állapította meg a Facebook egyik felmérése, amely a magyar kkv-re vonatkozó adatokat is tartalmaz. 

A magyar kkv-k 59 százaléka internetes keresést használ új, üzleti tevékenységével kapcsolatos ismeretek elsajátításához – állapítja meg a Facebook, a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) és a Világbank együttműködésében készült Future of business című felmérés. A másik két legnépzerűbb új ismeretszerzési mód a kkv-szektorban a fórumok és blogok olvasása (54%), illetve más cégek gyakorlatainak tanulmányozása (49%). A magyar kkv-k egyébként jobban merítenek egymás üzleti tapasztalataiból, mint az átlagosan bevett a világon, ugyanis a felmérés szerint a kkv- átlagosan 42 százalékban tanulnak más vállalatok gyakorláatából.

A legtöbb kisvállalkozás internetes kereséssel tanul új üzleti megoldásokatForrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit, usage worldwide/Frank May

A számok azt mutatják, hogy

a cégek egymáshoz fordulnak, hogy alaposan kiismerhessék a napjainkban teret hódító mobiltechnológiákat. 

Magyarországon a nemzetközi kereskedelmet folytató vállalkozások több forrásból sajátítanak el tudást, és az átlagnál magasabb az üzleti élettel kapcsolatos érdeklődésük – derült ki a felmérésből, amelyben közel 200 ezer kis-, és középvállalat vett részt több mint 40 országból. A válaszadók a több mint 70 millió, aktív Facebook oldallal rendelkező vállalkozások közül kerültek ki.

kkvfelmérésFacebook