8 hiba, amivel eláshatjuk magunkat a munkahelyen

2017.07.13. 12:31

A nyafogás, a túlbuzgóság, a pletyka legalább akkora hiba egy munkahelyen, mint folyton a Facebookon lógni, de nem sokkal jobb a helyzet, ha megesszük a kolléga ebédjét a hűtőből és közben hevesen politizálunk.

Ne panaszkodjunk folyton

Könnyen kivívhatjuk kollégáink nemtetszését a folyamatos nyavalygással. Alapból senki sem szereti a panaszkodókat, de ezen túlmenően nekünk is okozhat problémát.

Minél többet panaszkodunk, annál nagyobb az esélye, hogy bajba kerülhetünk, előléptetésünk akadálya is lehet a folytonos nyavalygás, de akár le is cserélhetnek bennünket egy kevésbé elégedetlen alkalmazottra. Ha gondunk van, beszéljük meg a főnökkel, otthon a párunkkal, vagy a barátainkkal.

Ne legyünk buzgómócsingok

Alapvetően semmi gond nincs azzal, ha pluszmunkát vállalunk, hiszen megbízhatóbbnak tűnhetünk és ezzel a karrierünknek is használunk. Ám a túlzásba vitt önkétesen vállalt pluszmunkával könnyen kivívhatjuk kollégáink utálatát, hiszen gátolhatjuk őket abban, hogy hozzánk hasonlóan pluszmunkával támogassák karrierjüket. A túl sok önkénteskedés ráadásul oda vezethet, hogy kihasználják lelkesedésünket, és a korábbi szívesség természetessé válik.

Helytelen öltözködés

Egyre több munkahelyen van valamilyen öltözködési előírás, ami jellemzően decens megjelenést takar. Ezeket jobb tiszteletben tartani, és elkerülni a szakadt, nagyon laza és keveset takaró darabokat. Ezzel ugyanis komolyan ártunk a megítélésünknek.

Politikáról beszélgetni

Számos munkahelyen van lehetőség magánbeszélgetésekre, és azzal nincs is baj, ha a hétvégi programról vagy a legutóbbi sportteljesítményekről esik szó.

Azonban a politikai témákat érdemes kerülni, mert könnyen viharban találhatjuk magunkat, ha éles különbségekre derül fény a kollégák között. Nincs annál rosszabb, mint amikor emiatt alakul ki rossz hangulat.

Pletykálni

Általában nem szeretjük a pletykálást, de nem ez az egyetlen oka, hogy érdemes elkerülni a sustorgást. Szerencsétlen esetben komoly károkat is okozhatunk ezzel magunknak, vagy vétlen kollégáinknak. Ha mindenképp szeretnénk pletykálni, keressünk egy barátot és egy ital mellett eresszük ki a gőzt.

Nem szerencsés, ha a munkahelyen állandóan pletykálkodunk

Forrás: 123rf.com

Túl sok magánügy

Ne töltsünk a munkahelyen túl sok időt a magánbeszélgetésekkel, közösségi médiával és általában munkától független ügyekkel. Nem tudhatjuk, ki figyel, ki néz, még egy zajos és népes irodában dolgozva is biztosak lehetünk abban, hogy van valaki, aki tudja, ha egész nap a Facebookot bámuljuk. Arról nem beszélve, hogy könnyen nyomon követhetők a kollégák telefonálási és internetezési szokásai, amivel akár szembesíthetnek is.

Betegen dolgozni menni

Sok munkahely nem tesz különbséget a betegszabadság és a vakáció között, ez arra sarkallhatja a beteg kollégákat, hogy bevonszolják magukat a munkahelyükre. Ám ha köhögve, lázasan megyünk munkába, könnyen megfertőzhetjük a kollégáinkat is, ha pedig valami komolyabb a baj, a kikezeletlen betegség nagyon komoly szövődményekkel járhat. Vegyük komolyan a betegséget.

Kienni más kajáját a hűtőből

Előállhat a helyzet, amikor nincs más lehetőség, mint megenni a kolléga szendvicsét. Ám sokkal jobb megbeszélni vele, mint kilopni a kaját. Ez ugyanis rendkívül rossz hangulatot gerjeszt, főleg akkor, ha a hűtőfosztogató magatartás általánossá válik.

A közös kávéból, tejből, cukorból is csak akkor illik venni, ha mi is hozzájárulunk a készletek feltöltéséhez. Különben előbb-utóbb eltűnnek ezek az egyébként hasznos és fontos élvezeti cikkek a konyhából.

munkahelyöltözködéspletykapolitizálás