Ezek a szakmájukban sikeres vállalkozók titkai

2018.01.02. 15:58

A sikeres vállalkozás egyik legfontosabb alapja a minden részletre kiterjedő üzleti terv, de emellett érdemes több forrásból is tájékozódni a tapasztalt cégvezetőktől. A K&H: üzletet ide! program összegyűjtött néhány fontos tippet a szakmájukban sikeres vállalkozóktól.

A program keretében három, a szakmájukban sikeres vállalkozót kértek fel, hogy osszák meg tapasztalataikat, és üzleti tippjeikkel segítsék a bővülés előtt álló cégeket" - mondta Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője a Piac és Profit cikkében  

A sikeres vállalkozás titkaForrás: Dreamstime

Auguszt József, Heimann Zoltán és Rozsnyai Sándor tippjei nemcsak a fejlesztés előtt álló cégeknek, de a kkv-szektor egészének hasznosak lehetnek.

  1.  A megfelelő helyszín kiválasztása: olyan helyen érdemes üzletet nyitni, ami a beszerzés és az értékesítés szempontjából is optimális.
  2. Vállalkozást vezetni nem lehetetlen egyedül, de nagyon megterhelő feladat. Annak érdekében, hogy ne menjen a munka a magánélet és az egészség rovására, fontos a megfelelő partnerek és szakértő csapat megtalálása, akikben feltétel nélkül megbízhatunk.
  3. A hosszú távon sikeres működéshez alapkövetelmény, hogy a vevő minőségi terméket és szolgáltatást kapjon, hiszen így tudjuk a vásárlók elkötelezettségét növelni.
  4. Találjuk meg saját stílusunkat, egyediségünket, amivel könnyen megkülönböztetjük magunkat versenytársainktól.
  5. Folyamatosan látni, érzékelni kell a világ, a piac változásait, hogy azonnal tudjunk a változásokra reagálni. Legyünk nyitottak, folyamatosan tágítsuk látókörünket.
  6. Legyünk kitartók, türelmesek. Ahhoz, hogy a megfelelő ügyfélkör kialakuljon, időre van szükség. Ne adjuk fel az első kudarcnál, hiszen a sikereket hosszabb pályán mérik.
  7. Ismerjük fel a problémát, először magunkban keressük a megoldást, majd hozzunk gyors döntést, mivel a nem döntés a legrosszabb.
  8. A jó pap is holtig tanul, ez a vállalkozásoknál sincs másképpen, ezért érdemes mindig a fejlődési lehetőségeket keresni.
  9. A cégvezetéshez az ösztönök mellett szükség van a tudatos tervezésre. Ha van stratégiai elképzelésünk, sokkal könnyebb a feladatokat, a célkitűzéseket abba az irányba terelni.
  10. A generációváltás előtt álló cégek esetében nagyon fontos az idősebb és a fiatalabb generációk közti nézeteltérések és különbségek elsimítása, valamint a feladatok felosztása. A szakmai feladatokat általában érdemes az idősebbre, a szervezési és kommunikációs feladatokat pedig a fiatalabbra bízni.
kkvvállalkozóstratégia