Mutasd a céges logódat, megmondom ki vagy!

2018.06.19. 18:17

Sok cégvezető a költséghatékonyság jegyében olyasmin is spórol, amin nem kellene. Az egyik ilyen az arculat és logó megtervezése és elkészítése. Itt azonban drágán ráfizethetünk a spórolásra.

Egy cégvezető nyilván minél jobban szeretné látni, hogy a cég logójában visszaköszön a vállalkozás lényege, életérzése. Amennyiben azonban ez amatőrre sikeredik, akkor a leendő partnerek számára a cég is amatőrnek fog tűnni, hiszen az arculat a jó cégvezetés egyik alapja. A tervezés során fontos a nagy felbontást igénylő nyomdai megjelenítés igényeit is figyelembe venni, hogy a későbbi buktatókat elkerüljük.

Kocsis Zoltán, az Idea Fontana Kft. kreatív ügynökségi igazgatója összegyűjtött néhány hibát, melyet egy cégvezető elkövethet egy grafikai arculattervezés során:

  • Sógornak, fiamnak, családi ismerősömnek adom ki a logó megtervezését, aki érteget valamit a programokhoz, mert letöltött valamilyen grafikai tervezőprogramot. Igaz, nincs kellő szaktudása, de ő olcsón elkészíti.
  • Mint cégvezető pénzt fogok vele spórolni, ha én saját magam tervezem meg a cégem grafikai arculatát, szaktudás nélkül, valamilyen online felületről letöltött „logószerkesztő" programmal, a mai trendnek megfelelően.
  • Vannak külföldi oldalak, amikről szinte fillérekért letölthetek logóterveket, arculatterveket.
  • Vannak külföldi grafikusi oldalak, ahol megversenyeztetem a logó elkészítését, indiai vagy valamilyen távol-keleti „grafikussal" fillérekért.

Első lépésként tényleg sokat spórolt a cégvezető, azonban

később kiderülhet, amikor majd egy plakáthoz vektoros logóra lesz szükség, hogy a logó készítője nem veszi fel a telefont, e-mailre nem reagál, vagy meg is szűnt a cég, annak idején pedig csak egy jpg kiterjesztésű fájlt adott át.

 

Autólogók - mindegyik sugározni kívánja az életérzéstForrás: --

Ezzel szemben egy profi csapattal megtervezett és elkészített logó az alábbi előnyökkel fog járni:

  • A logója, arculata egyedi és megismételhetetlen lesz. Tükrözni fogja azt az érzést, amit át kell adni a leendő partnereinek, hogy bizalmat árasszon cége felé.
  • Nem lesznek a későbbiekben problémák, ha különböző helyekre különböző formátumban kell leadni az arculati-, grafikai elemeket. jpg, .ai, .eps, .psd, .pdf formátumokban megkapja arculati kézikönyvvel együtt, amelyben ott a leírás, hogy a logó és a különböző grafikai elemek különböző médiafelületeken hogyan helyezkedhetnek el helyesen.
  • Szakmailag is megfelel a nyomdai kivitelezéseknek.
  • Egy profi grafikai arculattervező csapat ignorálni fogja a most „menő trendek"-et, ezáltal hosszú élettartamra tervezi meg az arculatot. Egyfajta identitás-összekapcsolódást végez a cég és a grafikai arculat között.

További részletek, képekkel illusztrálva a Piacésprofit.hu cikkében olvashatók el.

Ha tetszett a cikk, kattints a Tetszik gombra, és többé nem maradsz le a friss híreinkről!