Egyre inkább használják a cégek a felhőalapú szolgáltatásokat

2018.09.12. 15:10

Támogatja a magyar állami vállalatok és szervezetek digitalizációra való hajlandóságát és előremutató gondolkodását az SAP Hungary Kft., amely idén is két számjegyű bővülésre számít. A szoftverfejlesztő cég ügyvezetője szerint bekövetkezett az áttörés, a vállalatvezetők már nem tartanak a felhőszolgáltatásoktól.

A 2016-os után a múlt év is két számjegyű növekedést hozott a német gyökerű szoftverfejlesztő cég, az SAP Hungary Kft.-nek. Az árbevétel húsz százaléknál nagyobb mértékben nőtt. Ablonczy Balázs, a cég ügyvezető igazgatója a sajtótájékoztatón elmondta: a 34,9 milliárd forint árbevétel nagyjából fele-fele arányban származik belföldi és exporttevékenységből, az adózás előtti eredmény pedig egymilliárd forint lett. Erre az évre is a tavalyihoz hasonló mértékű bővülést vár az ügyvezető, a hamarosan ezerkétszáz főt foglalkoztató cég árbevétele elérheti a negyvenmilliárd forintot.

A hazai állami nagyvállalatok is egyre elkötelezettebbek a digitális megoldások iránt. Ablonczy Balázs értékelése szerint előremutató gondolkodás jellemzi például a közműszolgáltatókat vagy éppen a Magyar Postát.

A felhő alapú szolgáltatások ma már biztonságosabbak, mint az ügyfélnél lévő szerverForrás: AFP/Martin Bureau

A cégvezető beszélt arról is, hogy az SAP Hungary tovább növelné a tavalyi 58 százalékos piaci részesedését. Ennek egyik forrása az egyre több cég által elindított digitális átalakulás lesz. A digitalizációval érintett területek: a humán erőforrás, logisztika és közműszolgáltatások. Az ügyvezető szerint

bekövetkezett az az áttörés, amelyre évek óta várt a piac: a vállalatvezetők már nem ódzkodnak a felhőszolgáltatásoktól.

Mint az ügyvezető igazgató elmondta, az ügyféltől távoli, központi szerveren tárolt adatok biztonsága ma már semmivel sem veszélyeztetettebb, mint a helyben telepített megoldások esetében. Sőt, a szolgáltatás profiljából adódóan egy felhőszerveren mindig nagyobb biztonságban lesznek a céges adatok, mint magánál az ügyfélnél.

A teljes cikk a Magyaridők.hu oldalán olvasható el.

Ha tetszett a cikk, kattints a Tetszik gombra, és többé nem maradsz le a friss híreinkről!