Kiderült, mi a legfontosabb a pályakezdőknek

2018.11.26. 20:31

A rugalmas munkavégzés, az alapfizetés és a munkatársak személye a legfontosabb tényezők a jövő munkavállalói számára leendő munkahelyük kiválasztásakor. A PwC Magyarország idén közel 7 ezer, 2016 óta összesen 20 ezer középiskolában vagy felsőoktatási intézményben tanuló diák és pályakezdő munkahely-választási preferenciáit mérte fel.

A hazai vállalatvezetők 95 százaléka a munkaerőhiányt nevezte meg az üzleti sikeresség előtt álló legkomolyabb akadálynak. A felmérést azzal a céllal indították el 2016-ban, hogy mélyebben megismerjék és a vállalatok számára elérhetővé tegyék azokat a szempontokat, amelyek alapján a pályakezdők vagy a hamarosan a munkaerőpiacra lépők kiválasztják leendő munkahelyüket. Az idei válaszadók 43 százaléka felsőoktatásban tanul, közel 51 százalékuk dolgozik is, 6 százalékuk pedig középfokú oktatásban részesül, mondta Bencze Róbert, a PwC Magyarország People & Organisation, HR-tanácsadási szolgáltatások igazgatója.

A pályakezdők szerint a rugalmas munkavégzés, az alapfizetés mértéke és a közvetlen munkatársaik a legfontosabb munkahelyválasztási szempontok (képünk illusztráció)Forrás: MTI/Sóki Tamás

A felmérésben vizsgált 36 tényező relatív fontosságát tekintve a megkérdezettek

a rugalmas munkavégzést, az alapfizetést és közvetlen munkatársaikat sorolták az első három helyre (utóbbi kettő a tavalyi évhez képest helyet cserélt egymással). A negyedik helyre idén a cafeteria lépett előre, de előkelőbb pozícióban végzett a távmunka is, valamint továbbra is alapelvárásként fogalmazza meg az Y és Z generáció az őszinte és nyílt kommunikációt a vállalatvezetés irányából. A sor végén a mai, hazai toborzási gyakorlatban ismerős elemek szerepelnek: cégnév, vízió és stratégia, valamint társadalmi felelősségvállalás.

A válaszadók 75 százaléka számol Budapesttel, mint munkavégzési hellyel, míg 16 százalékuk Győrben is el tudja képzelni az életét. A preferált iparágak közül a legtöbben a pénzügyi terület iránt érdeklődnek (25 százalék),ezt szorosan követik a tanácsadási (20 százalék), a telekommunikáció és média (19 százalék), illetve az IT (18 százalék) szektorok.

Ha tetszett a cikk, kattints a Tetszik gombra, és többé nem maradsz le a friss híreinkről!